Menu

Hátsó ablakemelő

Sokat gondolkodtam melyik lenne a megfelelő ablakemelő, alapvetően az a probléma hogy nincs a kocsiba tervezve így vezetékek sem léteztek. A szerencse, hogy a központizár miatt a hátsó ajtóban azért a kábel átvezetés azért meg van. Felmerült bennem esetleg az első ajtóban lévő mechanika felhasználható lehet, de sok a különbség. Arra meg nem válalkoztam, hogy csak a motort átszereljem a kézi tekerő helyére. Nem tartom kizártnak, hogy sikerült volna de elég nagy meló. Maradtam tehát az utólag beépíthető készlet mellett. Megvásároltam egy kétmotoros készletet és mindjárt otthon kiderült, hogy első ajtóba tervezték. Ami csak annyit jelent, hogy csak három kapcsolója volt. Kicsit utána néztem a gyártó honlapján, esetleg létezik olyan kábel köteg ami a hátsó ablakokhoz készül de olyan nem volt. Két féle létezett, ami csak az első ajtókhoz, vagy a négy ajtós. Végül nem maradt más, le kellett másolni a két kapcsolós oldalt. Kibogarászva a kábelezést kiderült, nem is olyan bonyolult a kapcsolás, a kapcsolókat csak sorba kell kötni. Az alábbi kapcsolási rajzon ez jól látható.


A kapcsolók belső felépítésében van a lényeg, az kapcsolja a megfelellő poralitást a kábelekre. Ezek készen kaphatók, mind ugyanúgy működik, csak a külseje más (A hat érintkezősnél a 6. érintkező a világítás). Az első dolog eldönteni az első kapcsolók helyét. Én az tetőkárpiton helyeztem el. Így nem kell az első ajtót szétszedni és szerintem az adott kapcsoló választékból egyiket se láttam olyannak amit kényelmesen el lehet helyezni az ajtón. A műszerfal szóba se jött.

Itt látható az elhelyezés. Megjegyzem: nagyon szét kell szedni belül. A következő képen két műszer látható, a baloldali a belső hőmérő, a jobb a feszültséget méri. A tápfesz az ablakemelőtől jön. Nem véletlen, a gyújtás ráadásánál kap tápot és az indítás idejére megáll, megszűnik a táp. Vélhetően a nagy áram felvétel miatt kötötték így be. Viszont ez kapóra jött a kijelzőkhöz, az indítás nem tudja tönkre tenni a kijelzőket.

A kábelezés hosszadalmas türelem játék. Az "A" oszlop burkolata mögött épp hogy elfértek a kábelek. A jobb hátsó motorhoz a kábeleket a kárpit alatt egyenesen a jobb oldali "B" oszlophoz vittem.

Itt még nem látszik a harmadik kábel, de az is ott fog menni. Az ajtókba a gumiátvezetőn keresztül futnak majd a kábelek, a behúzásához egy merev drót elengethetlen. A mechanikai szerelés már nem volt ilyen egyszerű. Sokat próbálgattam mire kiderült ez a legjobb pozíció a tekerő kar helyén. Rengeteg illesztő gyűrük vannak a készletben, olyan is akadt aminek a funkciójára nem tudtam rájönni.

Motor rögzítése már jóval egyszerűbb volt. Szintén két rögzítőlemez elégnek bizonyult. A rögzítőcsavarok helyének kifúrása elött el kell dönteni, hogy lemez-, vagy fémmenetes csavarral rögzítjük a szerkezetet. A készletben többnyire lemezcsavar van, és a stabil rögzítéshez megfelelőnek bizonyult az is.

DSC01670.jpg

 

 

 

 

 

Ha meg van a mehanika már csak az ellenörzésvan hátra. Ha minden jól van bekötve akkor minden kapcsoló és a motor helyesen van bekötve. Ha valamelyik gomb megnyomására nem a megfelelő irányba indul a motor, akkor valamelyik gombnál meg kell cserélni az M jelű vezetékek polaritását.

 

DSC01672.jpg

Végül már csak a kárpiton lévő lyuk elfedése a feladat. Először kitágítottam a nyílást és utána rápróbáltam a kupakokat.