Menu

Ignis-rádió WagonR-be

 

Régóta kicsit irigyelve néztem az Agila gyári rádióját, milyen jól mutatna egy ilyen a Wagonban is. Kicsit utána járva viszont kiderült, bár mechanikailag passzol az Agila rádiója, viszont az elektronika miatt nem működne. Némi keresgélés után eszembe jutott az Ignis rádiója. A bekötésirajzból kiderült, hogy elektronikai szempontból nincs akadály, már csak mechanikai kérdések voltak. Kis utána olvasás és a rajzok böngészése után kiderült, hogy jók az esélyek a beépítésre.

A hozzávalók: Ignis CD rádió kijelzővel, és a beépítő kerete, Ignisbe vagy Agilába való hőmérő gomba, kábelek, és a gyári antenna csatlakozó, és mindkét autó ide vonatkozó kapcsolási rajzai.

Nem látszik valami jól, de ott vannak a keretben a rádió csatlakozói.

Megkönnyíti a munkát ha meg van a gyári kábel, főleg a csatlakozók miatt, bár kissé nehezebb, de annélkül is megoldható a kábelezés.

 

Mivel sikerült megszereznem a gyári kábeleket csatlakozóval, azt találtam a legjobb megoldásnak ha a kocsiban lévő ISO csatlakozót levágom, és a rádió saját kábeleit használom, a keret miatt nem sok hely marad az újabb toldó csatlakozóknak. A tipus kapcsolási rajza gyakorlatilag egyforma, csak a szin jelölésben van különbség.

A hőmérő gombának jobb oldalon, a ködlámpa mögött a műanyagra van felszerelve, onnan kell behúzni a vezetéket a kijelzőhöz. Nekem már be van húzva mert az Agila kijelző volt az eredeti óra helyett. Az alábbi képen jól látható a hőmérő gomba helye (A kép Little Black 16 egyik fejleszésének leirásából van). A kijelzőben van fogyasztás kijelző azonban egyenlőre a Wagonban nem találtam a helyét. Mivel a két autó sok mindenben gyakorlatilag ugyan azon alkatrészekből épül fel, jó az esély, hogy ez is működni fog.

Néhány órai forrasztgatás, és az "upgrade" működik. Sokkal szebb a hangja mint az előző rádiónak, és kinézetre is passzol az összképbe. Az is kiderül, hogy az Opel, az Ignis és a Wagon közt nem sok a különbség